onsdag 6 februari 2013

Bloggen ja!

Ja herregud, nu var det allt ett tag sen jag skrev här senast! Hade ju änna glömt av att jag hade en blogg;) Men nu så, nu får det bli lite ordning här!

Det har hänt en hel del sen sist vill jag lova! Vi har flyttat ut ur Vara till ett underbart hus ca 5 minuter utanför Vara vid Mossbrott, för er som vet vart det ligger;) 

Här är vår pärla!

Så nu fylls dagarna av pyssel och planering! Det finns hur mycket som helst att göra och nu börjar jag som smått att planera lite inför trädgården, men det lär ju dröja ett tag innan man kan fixa den om man tittar ut genom fönstret. Trodde snön skulle vara borta nu men men. Drömma går ju alltid;)




Vackert är det ju men jag säger bara våååår!
















Idag har jag varit inne i byn och handlat lite. Blev som vanligt en tur till Kupan och idag var det riktigt fina grejer inne! Är så nöjd:) 

Här är dagens skörd i hemliga påsen:





 

 Allt det här för ynka 185 kr! I love loppis!;) En jättefin kandelaber med plats för fem kronljus, 4 mässingsljusstakar (som för övrigt är min nya passion;), en jättefin grön tunika, två nattljusstakar, två gamla istärningslådor som ska bli frö-fat, en fin bricka, en fin engelsk sockerskål? och två gamla snapsglas. I call it a bargain!:D




Sen fick även två fina jordvivor följa med hem och en kruka med påskliljor. Vägrar våren ute, jaa, då får man ta med den in!

Måste slänga in några bilder från helgen också. Jag och Christian ägnade hela lördagen åt att städa i lagårn. Packade ihop alla tomkartonger och släpade ut allt ifrån det rummet som ska bli kanineboa framöver och sopade och gjorde fint. Herregud vilken skillnad det blev! Sen att vi såg ut som två tattare som inte hade duschat på tre år är ju en annan sak;) Men fint blev det! 

Sen på söndan kom syrran och Elsa-Pelsan hit för en ridtur i det fina vädret. Det blev en riktigt rolig promenad i skogen med världens gosigaste och snällaste lilla plutt till häst! 
Och Elsa är som född till att rida, snart 5 år och sitter bättre än vad jag gör efter 16 år;) Lilla sketongen:)



Trava är roligast!;)



Nä, nu får jag väl fortsätta läsa om mr Vygotskij. Såååå roligt!;)

Ha det fint!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar