söndag 16 juni 2013

And then sunday again

Hej på er!
Trots att känslan av att vi inte hunnit med nått den här helgen så har det ändå hänt en hel del :) 
Äntligen är stolarna färdigmålade, dynorna ilagda och nu väntar vi bara på lite sol och värme så vi kan ta den där stackars kvällsfikan i dom nån gång! ;) Grillen är hopsatt och möblerna avskurade och fönstren tvättade. Nu väntar bara lite fönsterputsning och pynt och så ska jag skruva ihop min lilla hylla och sen blir det grillfest på altanen! :D Snickarna håller på med kryssen nu och sen ska det vara fäääärdigt! Så planen till midsommar håller! 

Arbetet med King Arthur fortskrider också, nu ska gubben komma i veckan och fixa med kabeln och installation, sen blir det åka av ;) 

Igårkväll kom ett riktigt stormoväder över oss på kvällen, blev kolsvart ute och det blåste nått så inihelsike! Så Christian fick springa ut och langa tomatplantor till mig som hade knäckts av blåsten och regnet. Så hallen var i natt en tillfällig djungel ;) Så idag fick vi bege oss till skogs och hitta nya stöttepinnar och så band jag fast tomatrackarna i väggen. Nu ska dom INTE välta! Sen blev det lite småpinnar över som jag fixade ihop en liten spalje av till luktärterna. Blev ganska nöjd med den :) Blir nog bild på den imorgon. 

Blev en spontantripp till Överby igår med syrran och kidsen. Hittade lite kul, bland annat sommarkläder som jag typ inte har några längre :S Två korta shorts och en klänning/långt linne bland annat. Och lite småkrafs såklart, sommarrea säger jag bara ;) 

En fin hårprydnad/brosch :)

I afton är jag soccer-widow som vanligt, så jag och kissen får väl bänka oss framför tv-en, om inte åskan kommer tillbaks snart igen. 


Veckans Kupan-fynd!

 Just det ja! Idag hade jag gått över 300 besökare! Så kul, och ännu roligare om nån någon gång kunde lämna nått litet spår, då skulle jag bli glad! 
Trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar